Навички ХХІ століття
Учнівське самоврядування ліцею в своїй діяльності застосовує програму «Лідер в мені», має на меті формування в учнів Навичок XXI століття.
Навички ХХІ століття — це набір здібностей, які необхідні учням для успіху в умовах сучасного глобалізованого інформаційного світу.
Лідерство та відповідальність
- Використання міжособистісних навичок та навичок вирішення проблем для впливу на інших та ведення їх до мети
- Використання сильних сторін інших для досягнення спільної мети.
- Виявлення чесної та етичної поведінки
- Діяльність відповідно до інтересів широкої спільноти
Творчість та інноваційність
- Здатність оригінальності та інноваційності в діяльності
- Розвиток, впровадження та донесення нових ідей до інших
- Відкритість до та сприяння новим та різноманітним перспективам
- Робота над творчими ідеями для внесення вагомого та корисного вкладу у царину, в яку впроваджується інновація
Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми
- З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей
- Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень
- Розуміння взаємозв’язків між системами
- Визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення
- Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання
- Вміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем.
Комунікативні навички та навички співробітництва
- Ефективне формулювання думок та ідей шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання
- Демонстрація можливості ефективно співпрацювати з різноманітними групами
- Гнучкість та готовність до застосування необхідних компромісів з метою здійснення спільного завдання
- Прийняття відповідальності за результати спільної роботи
- Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах.
Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички
Інформаційна грамотність
- Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
- Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
Медіаграмотність
- Розуміння принципу побудови медіа повідомлень, того, для яких цілей та із застосуванням яких інструментів та за яких умов вони зроблені, їх характеристик.
- З’ясування способів інтерпретації інформації різними особами, включення або відсутність різних оцінок та точок зору, усвідомлення залежності медіа-повідомлень від ціннісних норм та точок зору та розуміння того, як медіа можуть впливати на думки та поведінку.
- Розуміння підґрунтя та базових засад етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
- IКT – грамотність (грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій)
- Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань.
- Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації
Життєві та кар’єрні навички
Гнучкість та пристосовуваність
- Пристосування (адаптація) до різних ролей та рівнів відповідальності
- Ефективна праця в умовах двозначності (неоднозначності) та зміни пріоритетів
Ініціатива та самоспрямованість
- Усвідомлення власного розуміння навчання та своїх потреб щодо навчання
- Вихід за межі наявної майстерності та/або вимог навчальної програми для дослідження та розширення свого власного навчального досвіду та досягнення власних навчальних цілей
- Прояв ініціативи з покращення навичок для досягнення вищого професійного рівня
- Визначення навчальних завдань, виділення головних завдань та здійснення їх без зовнішнього стороннього нагляду
- Ефективне використання часу та розподіл робочого навантаження
- Бажання і здатність навчатися протягом всього життя
Соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур
- Належна та продуктивна праця разом з іншими
- Використання для досягнення цілей сукупного інтелекту груп, коли це необхідно
- Визнання культурних розбіжностей та використання різних перспектив для підвищення інновації та якості роботи
Продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники
- Встановлення та слідування високим стандартам і цілям для якісного і вчасного виконання роботи
- Демонстрація старанності та позитивної робочої етики (наприклад, пунктуальність та надійність)